MENÜ

Amateur WTCC League Szabályzat


1) VERSENYKÖRÜLMÉNYEK


1.1 Általános információ
- Versenytáv: Eredeti táv 50%-a
- Időjárás: Mindig száraz
- Gumikopás: Normál
- Benzinhasználat: Normál
- Törés: 50%

1.2 Megengedett segítségek


F4 (Stabilitás segédlet)
F7 (Automata váltó)
F8 (Kipörgésgátló)
F9 (Blokkolásgátló)
F11 (Kuplung segédlet)

1.3 Fényszóró használata
Villogást csak figyelmeztetésre szabad használni, úgymint lekörözéskor, és időmérőn gyors körön.



2) VERSENYHÉTVÉGE MENETRENDJE


2.1 Időmérő edzés
Az időmérő edzés egy 20 perces etapból áll, ami után képes vagy még változtatni a beállításodon. 1 mért kört legalább kell teljesíteni, aki egyet sem teljesít az a boxból rajtol

2.2 Bemelegítő edzés
A bemelegítő edzésen állíts be mindent a futamra, illetve készülj fel lelkileg és testileg is.

2.3 Verseny
Kettő verseny lesz. Mindegyik futam álló rajtos lesz, a második futamon az első verseny, első 8 helyezettje megfordul, a többiek az első verseny elért pozícióból fognak rajtolni.


3) Rajtprocedúra

3.1 Az eredmények és büntetések által elnyert rajtpozíciódból rajtolhatsz.

3.2 A rajt álló helyzetből történik, miután a piros lámpák elaludnak.

4) Pályaismeret

4.1 Minden versenyzőnek tanúsítania kell, hogy ismeri a pályát, ezért egy gyors kör replayt elkell küldeni a ligavezetőknek a futam előtt.


5) Zászló- és Pitszabályok

5.1 Az AWL futamai teljes zászló-szabályokkal kerülnek megrendezésre. Ezek az itt felsoroltak:

A) Sárga zászló: Veszély a pályán. A sárga zászlós területen belül előzni tilos.

B ) Safety car: A Safety car alatt előzni tilos, egész pályás sárgazászló.

C) Kék zászló: Gyorsabb jármű közeledik. Köteles vagy az ideális ívről minél hamarabb biztonságosan lehúzódni, úgy hogy a leköröző versenyzőnek baja ne essen.

D) Fekete zászló: Kizártak a futamból.

E) Boxutca-áthajtás: Boxutcára vonatkozó szabályok szerint (azaz sebességkorlátozás) köteles vagy áthajtani a boxutcán.

F) Stop&GO: A boxban köteles vagy megállni 10 másodperces intervallumú idő keretéig.


6) Boxutcai szabályzat:

6.1 A boxutcában előzni, a boxutca kijáratához felsorakozó álló autó mellé beállni szigorúan tilos. Ez a tilalom nem vonatkozik az előtted álló hibás autó megkerülésére.

6.2 A Boxkiállást a boxutcából a szervíz-sávba lehető legrövidebb úton kell megtenni, illetve ugyanúgy a visszautat is a legrövidebben kell megtenni. Maximum 2 szervíz részlegen lehet áthaladni.

6.3 A futam előtt tetszőleges mennyiségű üzemanyagot lehet tankolni. A futam során üzemanyag utántöltés engedélyezett.

7) RESTART


7.1 Csak akkor van rá mód ha a pilóták 33%-a a rajtnál kiesik. A BT testület a vétkest súlyos büntetéssel sújtja

8) Bajnoki Pontrendszer

8.1 Csapat és egyéni világbajnokságot is tartunk.

8.2 Azok nyernek akik a legtöbb pontot szerezték meg

8.3 Helyezésért járó pontok (WTCC 2010)
1: 25
2: 18
3. 15
4. 12
5. 10
6. 8
7. 6
8. 4
9. 2
10. 1

9)Alap

9.1 Mindenki a saját nevével köteles indulni. Névazonosság esetén meg kell fordítani az egyik sértettnek a névsorrendjét (vezetéknév <-> keresztnév) pl.: Roland Borbély, Ármin Fazekas stb.

9.2 A setupról mindenki maga gondoskodik.

9.3 A futamon és az időmérőn tilos a chat és a megjelenés kötelező.

9.4 Az itt felsorolt szabályokat betartod különben büntetésben lesz részed.

10) Óvás

10.1 Minden verseny utáni 48:00 órában fogadjuk el csak az óvást a ligavezető MSN címére.

Ligavezetők: Borbély Roland

Fazekas Ármin

Gyulai Norbert
11) VÁGÁS

11.1 A pálya a két fehér vonal közti aszfaltcsíkot jelenti, ezt elhagyni szándékosan 3-nál többször, úgy hogy azzal előnyhöz jutsz szigorúan tilos.

11.2 A boxban tolatni tilos, ugyanúgy mint a pályán tartósabban csinálni ugyanezt. A megszegőt kizárással büntetjük a futamról.

11.3 Vágásnak az számít ha mind a 4 kerék elhagyta a fehérvonalakkal körülvett részt.

10.4 Vágással szerzett pozíciószerzést kizárással büntetjük, feltéve ha nem engedi vissza maga elé a sértett felet.

SZABÁLYOS – Aszfalt+rázókő


SZABÁLYTALAN – rázókő+fű

Asztali nézet